Translate

Sunday, January 13, 2013

Stand van zaken

Op 9 januari een laatste gesprek voor de operatie.
Ik sprak met de oogarts die mij op 29 januari gaat opereren. Zoals ze er over sprak lijkt het allemaal tamelijk routinematig. Ik blijf het toch knap en wonderlijk vinden. Er wordt een gaatje in mijn linkeroog gemaakt, de oude lens (nu ruim 68 jaar oud) wordt er uitgehaald, de lege ruimte wordt eerst schoongemaakt en daarna opgevuld met een nieuwe kunststof lens. De volgende dag kan het verband er af en dan ik met mijn linkeroog weer goed zien.

Een maand later wordt mijn rechteroog geopereerd en als alles meezit heb ik alleen een leesbril nodig maar kan ik in de verte gewoon zien. Deo Volente zal ik het schrijven van mijn dagelijkse column weer ter hand kunnen nemen.

No comments:

Post a Comment