Translate

Thursday, January 31, 2013

Stand van zaken

Eerste operatie achter de rug.
Eergisteren ben ik aan mijn linkeroog geopereerd. Er is een kunststof lens ingezet. Toen het verband er de volgende dag afging kon ik al meteen goed zien met dat oog.
Jammergenoeg is er nu sprake van van meer ontstekingsreactie als normaal, het is dus wel een beetje spannend hoe het afloopt.
De operatie verliep snel en pijnloos. Ik lag roerloos onder een operatielaken en ik dacht aan het oude gezegde (uit de tijd dat mannen zich door een barbier lieten scheren, ik heb dat zelf ook ooit laten doen): Wie geschoren wordt moet stilzitten.

Een ongelijk juk.
Het wachten is nu op de operatie van het andere oog. Ondertussen kijk ik nu met een goed oog (dat wel een leesbril nodig heeft) en een slecht oog, dat zonder bril haast niets ziet. Ik heb het linkerglas uit mijn bril gehaald, maar dat is geen plezierige oplossing. Ik loop nu zonder bril rond en dat gaat redelijk goed.
Lezen kan ik met een leesbril van mijn vrouw, waarvan ik het rechterglas heb afgeplakt. De sterkte van het linkerglas is niet helemaal optimaal maar ik kan met het linkeroog toch goed zien wat ik nu aan het typen ben.

No comments:

Post a Comment